Translate

sobota, 30 sierpnia 2014

Ja

To, jak inni oceniają Ciebie wynika z poczucia własnej wartości.
Im pewniej się czujesz, tym bardziej inni przekonują się do tego, że jesteś osobą znającą swoje miejsce w świecie.
Zawsze byłam pewna siebie.
Ostatnio zastanawiałam się skąd ta pewność siebie się wzięła. Początkowo wiązałam ją ze swoim byłym partnerem, jednak po dniach przemyśleń doszłam do wniosku, że wynika ona raczej ze sposobu w jaki zostałam wychowana. Jednak wpływ byłego partnera był ogromny (teraz będąc z obecnym to widzę).

Zawsze wierzyłam, że mogę wszystko, że granicę wyznacza widnokrąg mojej wyobraźni.
Chciałam coś i miałam.
Chciałam pracować w Afryce ...
Pracowałam jako wolontariusz w Afryce.
Chciałam prowadzić badania nad dzikimi kotami - prowadziłam badania nad gepardami w Namibii.
Napisałam licencjat w Afryce.
Wróciłam do Polski.
Chciała kontynuować pracę naukową w Polsce.
Spytacie gdzie u licha gepardy???
Dostałam. ... ( a w zasadzie wywalczyłam w Polskiej akademii nauk) możliwość napisania pracy mgr i prowadzenia badań w Zakładzie Badań Ssaków PAN w Białowieży. Dodam, że jako jedna z niewielu kobiet...

Nic z tego co zrobiłam nie było łatwo osiągnąć... Napisane wydaje się błahostką - każda z "przygód" wymagałam miesięcy pracy i przygotowań niekiedy lat... Jednak chciałam :)

Ciągle wszystko wymagało ode mnie walki i udowadniania swojej wytrwałości i pewności dokonanych wyborów.
W tym wszystkim, w osiągnięciu tego co już zrobiłam, pomogli mi najbliżsi. Oni motywowali mnie do działania, w chwilach zwątpienia. To oni mówili, że dasz radę, po każdym mailu bez odpowiedzi, po każdym głuchym telefonie,. Nie poddawaj się ... Udało się :)
A dziś...
|Dziś czuję się nie warta nic.
Dziś powiem od 10 miesięcy mój dzień wygląda tak samo. Jestem sama i jest moja córka. Wstajemy, bawimy się idziemy do parku, jemy. Ona nie mówi ja nie mówię. Nie odzywam się do nikogo. Nikt mnie odciąży z obowiązku bycia matką nawet na chwilę. Babcia po 70 UWAGA pracuje :) dziadkowie też. tata dziecka też. a ja... Kocham moją córkę nad życie. Jest najcudowniejszą istotą która idzie ze mną przez życie (szkoda że tak późno.. żałują że nie urodziłam Tolki wcześniej), jednak .... Znikam Ja.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz